fbpx

Dieta Niski IG Wege

Zbilansowana dieta wegetariańska o niskim IG!

Ta dieta oparta na produktach o niskim indeksie glikemicznym, całkowicie pozbawiona mięsa, oferuje pełne zbilansowanie i różnorodność posiłków. Ograniczyliśmy łatwo przyswajalne węglowodany, eliminując jednocześnie produkty mięsne. Głównym celem diety jest utrzymanie prawidłowego poziomu cukru we krwi oraz przeciwdziałanie chorobom cywilizacyjnym, wpływając pozytywnie na układ krążenia. Dieta jest zalecana szczególnie dla osób z cukrzycą, insulinoopornością oraz tych, którzy pragną zdrowo wyeliminować mięso z diety. Znajduje również zastosowanie u osób borykających się z nadwagą, otyłością oraz w przypadku chorób metabolicznych o podłożu hormonalnym.

Odpowiedni bilans makroskładników zapewni wszystkie niezbędne składniki odżywcze, uzupełniając jednocześnie witaminy i składniki mineralne.

 

Składniki diety wegetariańskiej o niskim IG

Białko w diecie pochodzi głównie z produktów roślinnych, takich jak nasiona roślin strączkowych, produkty pełnoziarniste, a także z jaj, mleka i jego przetworów. Dieta ta dostarcza dużej ilości błonnika, produktów o niskim indeksie i ładunku glikemicznym. Opiera się na świeżych, sezonowych owocach i warzywach.

Menu na najbliższy tydzień

( 17 czerwca - 23 czerwca )

Śniadanie
Pasta z białej fasoli z papryką, pełnoziarnistym pieczywem, sojową parówką i sałatką

II śniadanie
Smoothie cytrusowe z nutą malin

Obiad
Kotleciki pieczarkowo-szpinakowe na bigosie z młodej kapusty z brokułowym puree i pieczonymi warzywami

Podwieczorek
Mini roladki z tortilli z musem koperkowym, rukola i papryką

Kolacja
Sałatka z camembertem, suszonymi figami, grzanką i orzechami włoskimi *(może zawierać łupiny orzecha)

Śniadanie
Naleśniki bounty z wiśniami i prażonymi orzeszkami

II śniadanie
Sycąca fasolówka z suszonymi pomidorami, jarmużem i grzankami

Obiad
Klops warzywny z sosem tzatziki, frytkami z batata oraz surówką z selera z jabłkiem

Podwieczorek
Ciasteczka owsiane z morelami i sałatką owocową

Kolacja
Tost z hummusem, jajkiem sadzonym i rukolą

Śniadanie
Śniadaniowa pizza na spodzie z tortilli z pomidorowo-ziołowym sosem i sałatką

II śniadanie
Orientalny ser w sosie sojowym z kiszonym ogórkiem, chrupkim pieczywem orkiszowym i warzywami

Obiad
Sojowe białe bolognese z tagliatelle, pieczonym pomidorem i grana padano

Podwieczorek
Soczewicowa zupa z suszoną morelą

Kolacja
Vege smalec & Pasta słonecznikowa z wiosennymi warzywami, kiełkami i pumperniklem

Śniadanie
Tost Funghi z cukiniowym ketchupem oraz kiszonym ogórkiem

II śniadanie
Kokosowa zupa z kalafiorem

Obiad
Rolada serowa vege z konserwowym ogórkiem w sosie mascarpone z puree selerowo-kurkumowym i surówką z marchewki

Podwieczorek
Ciasteczko z czerwonej fasoli z sosem waniliowym i posypką czekoladową

Kolacja
Sałatka z grejpfrutem, pomarańczą, ciecierzycą i ricottą pod granatem z grzanką

Śniadanie
Owsiany chlebek z ziarnami, koperkowym twarożkiem i serem salami z pomidorem i bazylią

II śniadanie
Smoothie morela-truskawka-chia

Obiad
Kotleciki fasolowe z bałkańskim serem w sosie śmietanowo-porowym podane z penne w czerwonym pesto

Podwieczorek
Cytrynowy twarożek z kruszonką owsiano-migdałową i orzeźwiającym musem

Kolacja
Tosto-frittata z warzywami, sałatką i sosem z papryką

Śniadanie
Bowl z tofu teriyaki z sezamem, ananasem i batatem oraz dressingiem sezamowo-sojowym

II śniadanie
Jogurtowa owsianka z sosem czekoladowym i gruszką

Obiad
Zielone risotto z pieczonymi szparagami, marynowanym tofu i grana padano

Podwieczorek
Kremowa zupa węgierska z grzankami

Kolacja
Rolada szpinakowa z warzywami, mini sałatką i dipem bazyliowym

Śniadanie
Szakszuka po meksykańsku z jalapeno, bialą fasolą i ziarnistą bułeczką

II śniadanie
Muffinka kawowa z sosem borówkowym i płatkami kokosowymi

Obiad
Kotlety brokułowe z mozzarellą w sosie a’la carbonara na puree z czerwonej soczewicy z surówką z pekinki

Podwieczorek
Bulgurotto z suszonym pomidorem, fetą i ziołowym vinegrette

Kolacja
Kokosowy dahl z kalafiorem, szpinakiem i nachosami

Dieta wegetariańska o niskim indeksie glikemicznym to rozwiązanie, na które wszyscy czekali!

Przygotowany przez doświadczony zespół dietetyków plan żywieniowy w wersji wegetariańskiej o niskim IG dostępny jest w aż 7 wariantach kaloryczności: 1200 kcal, 1500 kcal, 1800 kcal, 2000 kcal, 2200 kcal, 2500 kcal oraz 3000 kcal. Wybierając niższą kaloryczność, możemy skutecznie pozbyć się nadmiernych kilogramów, natomiast decydując się na wyższą kaloryczność, możemy utrzymać masę ciała lub ją zwiększyć.