fbpx

Dieta wege z rybami

Jeżeli unikasz spożywania mięsa, ale nie chcesz zrezygnować z ryb, owoców morza, jaj czy nabiału, ta dieta jest stworzona specjalnie dla Ciebie! Dieta wege z rybami to codzienna dawka pełnowartościowych, zbilansowanych posiłków wegetariańskich, wzbogaconych o dania z rybą.

Dlaczego warto włączyć ryby do diety?

Ryby stanowią główne źródło kwasów omega-3, a także są bogate w witaminy A, D, E oraz z grupy B. Dodatkowo dostarczają łatwo przyswajalne, pełnowartościowe białko oraz składniki mineralne, takie jak jod, selen i żelazo. Dlatego w ramach naszej diety wege z rybami, każdego dnia możesz cieszyć się co najmniej jednym spośród 5 posiłków, w którym znajduje się ryba.

Składniki diety wegetariańskiej z rybą

Białko w tej diecie pochodzi zarówno z produktów zwierzęcych, takich jak ryby, jaja, mleko i jego przetwory, jak i z produktów roślinnych, takich jak nasiona roślin strączkowych oraz produkty pełnoziarniste. Dodatkowo, dieta jest obfita w świeże, sezonowe owoce i warzywa.

 

Menu na najbliższy tydzień

( 22 lipca - 28 lipca )

Śniadanie
Bajgiel z paprykową gruzińską pastą adżika, płatkami chilli i warzywami

II śniadanie
Chlebek bananowy z jogurtem i musem jabłkowo-marchewkowym

Obiad
Pulpeciki rybne w sosie cytrynowym z pęczakiem, kolorową fasolką i mini marchewką

Podwieczorek
Koktajl o smaku chlebka bananowego

Kolacja
Pomidorowy krem z mozzarellą i orzo w pesto

Śniadanie
Ryż na mleku o smaku owoców tropikalnych

II śniadanie
Warzywne babeczki z serem i musem z tuńczyka

Obiad
Gnocchi w sosie buraczkowym z serem pleśniowym

Podwieczorek
Lemoniada brzoskwiniowa z truskawkami i chia

Kolacja
Naleśniki z czerwonym hummusem, sałatą i ziołową mozzarellą

Śniadanie
Jajecznica z pomidorami i szpinakiem oraz ciabattą pełnoziarnistą

II śniadanie
Sałatka z marynowanym tofu, wstążkami marchewki i sosem orzechowo-sojowym

Obiad
Pad thai z makaronem soba, łososiem, orzeszkami ziemnymi i kiełkami fasoli mung

Podwieczorek
Słodkie proteinowe pancakes z brzoskwinią i jogurtem borówkowym

Kolacja
Wegańskie curry z kolendrą podane z pitą i warzywami

Śniadanie
Cynamonowy chlebek z serkiem, dżemem z czarnej porzeczki i prażonymi orzechami z dodatkiem owoców

II śniadanie
Kasza manna z marakują i chia posypana prażonymi migdałami i chipsami z banana

Obiad
Biały wegetariański sos a’la bolognese, szpecle szpinakowe i marchewką baby

Podwieczorek
Krem z fasolki z mleczkiem kokosowym

Kolacja
Tortilla pełnoziarnista z pastą łososiową, karmelizowaną cebulką i rukolą z pomidorem

Śniadanie
Paprykowy serek z wędzonym łososiem i pomidorkami podane z mini bułeczką

II śniadanie
Smoothie mango muffin

Obiad
Fish rolls spinaci-mozzarella w toskańskim sosie z koperkowym puree i grillowanymi warzywami

Podwieczorek
Biały Lion z kruszonymi orzechami

Kolacja
Góralskie tosty z sałatką z buraka pod kruszoną fetą

Śniadanie
Menu w trakcie tworzenia

II śniadanie
Menu w trakcie tworzenia

Obiad
Menu w trakcie tworzenia

Podwieczorek
Menu w trakcie tworzenia

Kolacja
Menu w trakcie tworzenia

Śniadanie
Menu w trakcie tworzenia

II śniadanie
Menu w trakcie tworzenia

Obiad
Menu w trakcie tworzenia

Podwieczorek
Menu w trakcie tworzenia

Kolacja
Menu w trakcie tworzenia

Warianty diety wege z rybami

Nasz doświadczony zespół dietetyków przygotował plan żywieniowy w wersji wege z rybami, dostępny w aż 7 kalorycznościach: 1200 kcal, 1500 kcal, 1800 kcal, 2000 kcal, 2200 kcal, 2500 kcal oraz 3000 kcal.