fbpx

Dieta wege z rybami

Jeżeli unikasz spożywania mięsa, ale nie chcesz zrezygnować z ryb, owoców morza, jaj czy nabiału, ta dieta jest stworzona specjalnie dla Ciebie! Dieta wege z rybami to codzienna dawka pełnowartościowych, zbilansowanych posiłków wegetariańskich, wzbogaconych o dania z rybą.

Dlaczego warto włączyć ryby do diety?

Ryby stanowią główne źródło kwasów omega-3, a także są bogate w witaminy A, D, E oraz z grupy B. Dodatkowo dostarczają łatwo przyswajalne, pełnowartościowe białko oraz składniki mineralne, takie jak jod, selen i żelazo. Dlatego w ramach naszej diety wege z rybami, każdego dnia możesz cieszyć się co najmniej jednym spośród 5 posiłków, w którym znajduje się ryba.

Składniki diety wegetariańskiej z rybą

Białko w tej diecie pochodzi zarówno z produktów zwierzęcych, takich jak ryby, jaja, mleko i jego przetwory, jak i z produktów roślinnych, takich jak nasiona roślin strączkowych oraz produkty pełnoziarniste. Dodatkowo, dieta jest obfita w świeże, sezonowe owoce i warzywa.

 

Menu na najbliższy tydzień

( 22 kwietnia - 28 kwietnia )

Śniadanie
Jajo na twardo z koperkowym majo, pastą z tuńczyka i ciemną bagietką

II śniadanie
Sernik z mango i jagodami goji na kruchym cieście

Obiad
Klopsiki z jarmużem w sosie śmietanowym na pęczaku z bobem i surówką z marchewki i ananasa

Podwieczorek
Sałatka z pieczonej gruszki z burakiem, fetą w ziołach, kruszonymi orzechami i balsamico

Kolacja
Pizza bianca z mozzarellą, porem, papryką i czerwoną cebulką podana z sosem czosnkowym i mini sałatką

Śniadanie
Owsianka z mascarpone, sosem orzechowym, kiwi i brzoskwinią

II śniadanie
Marchewkowe placuszki z dipem tzatziki i prażoną cieciorką

Obiad
Crispy burger z łososia z frytkami, słodko-kwaśnym sosem z płatkami chilli i surówką z kiszonej kapusty

Podwieczorek
Czekoladowe ciasteczka z daktyli i cieciorki

Kolacja
Makaronowa sałatka grecka

Śniadanie
EUROPEJSKI DZIEŃ ŚNIADANIA: Bajgiel z posypką wielozbożową, grillowanymi warzywami, jajkiem sadzonym i sosem słonecznym

II śniadanie
Jabłka w cieście naleśnikowym z musem rabarbarowo-truskawkowym

Obiad
Brokuły w serowym cieście na bulgurotto z warzywami i suszonymi pomidorami pod grana padano

Podwieczorek
Warzywny placek z dipem bazyliowym, miksem sałat, pomidorem i ogórkiem

Kolacja
Szarpany tuńczyk z kaparami na sałatce z ziołowym sosem aioli

Śniadanie
Croissant z czekoladową cieciorellą i owocami

II śniadanie
Kolorowy bowl wiosenny z mango, guacamole, karmelizowaną cebulką i granatem podany z tacos

Obiad
Morszczuk w sosie cytrynowo-kaparowym z warzywnym pęczotto i pieczonymi pomidorami w ziołach

Podwieczorek
Piernik z jagodami goji

Kolacja
Sałatka z pieczonych batatów, rukoli i granatu z ravioli z ricottą i szpinakiem

Śniadanie
Brokułowe muffiny z pieczarkami i wędzonym twarogiem, sosem pomidorowym oraz sałatką

II śniadanie
Grzanka zapiekana z surimi, serem i cukinią podana z mini sałatką i bazyliowym sosem

Obiad
Kotlety marchewkowe w orzechowym sosie na zielonym puree z surówką z buraków

Podwieczorek
Ryżowe ciasto z borówkami

Kolacja
Tagliatelle w sosie grzybowym pod grana padano

Śniadanie
Bułeczka maślana z pomarańczowym serkiem, ananasem z rodzynkami i płatkami migdałów

II śniadanie
Kulki daktylowe z kakao *(mogą zawierać łupiny orzecha)

Obiad
Lasagne z łososiem z pomidorem w ziołach i grana padano

Podwieczorek
Sałatka Caprese z buraków, bazyliowym pesto oraz wędzonym łososiem podana z grzankami z bagietki

Kolacja
Pomidorowy naleśnik pełnoziarnisty z serem halloumi, sałatką i pikantnym dipem

Śniadanie
Śniadaniowy rolls w tortilli z tureckim dipem haydari

II śniadanie
Babka marmurkowa RED VELVET

Obiad
Muszle Conchiglioni zapiekane pod sosem mornay z soczewicą

Podwieczorek
Pasta z makreli i kiszonego ogórka z mini bułeczką i warzywami

Kolacja
Kopytka w sosie z suszonymi pomidorami i szpinakiem

Warianty diety wege z rybami

Nasz doświadczony zespół dietetyków przygotował plan żywieniowy w wersji wege z rybami, dostępny w aż 7 kalorycznościach: 1200 kcal, 1500 kcal, 1800 kcal, 2000 kcal, 2200 kcal, 2500 kcal oraz 3000 kcal.